Kolegium Rektorskie

Prorektor ds. Collegium Medicum

prof. dr hab. med. Tomasz Grodzicki

Do zadań Prorektora ds. Collegium Medicum należy:

  • reprezentowanie Collegium Medicum, w tym także wobec innych organów Uniwersytetu;
  • nadzór nad działalnością wszystkich jednostek Collegium Medicum;
  • przedstawianie Rektorowi wniosków i sprawozdań dotyczących Collegium Medicum;
  • prowadzenie gospodarki finansowej w Collegium Medicum zgodnie z planem rzeczowo-finansowym Uniwersytetu;
  • wydawanie aktów wewnętrznych dotyczących jednostek organizacyjnych wchodzących w skład Collegium Medicum w zakresie wykonywanych przez siebie zadań;
  • wydawanie z upoważnienia Rektora decyzji administracyjnych w sprawach dotyczących Collegium Medicum;
  • powoływanie stałych lub doraźnych komisji w Collegium Medicum, w tym stałej Komisji ds. Klinicznych oraz stałej Komisji ds. Collegium Medicum, określenie ich składu, zadań i kadencji;
  • powołanie pełnomocników Prorektora ds. Collegium Medicum wraz z określeniem zakresu ich działania w pisemnym pełnomocnictwie lub w zarządzeniu, z zastrzeżeniem ust. 3 i § 24 ust. 4 statutu;
  • nawiązywanie z upoważnienia Rektora stosunku pracy oraz wykonywanie innych czynności z zakresu prawa pracy w Collegium Medicum, zgodnie z polityką kadrową i płacową Uniwersytetu oraz przy uwzględnieniu specyfiki prowadzenia zadań z zakresu dydaktyki klinicznej;
  • powoływanie i odwoływanie z upoważnienia Rektora kierowników jednostek organizacyjnych wchodzących w skład Collegium Medicum, z wyjątkiem dziekanów oraz zastępców kanclerza i kwestora ds. Collegium Medicum;
  • wprowadzenie w porozumieniu z Rektorem regulaminu pracy, regulaminu wynagradzania oraz regulaminu zakładowego funduszu świadczeń socjalnych w Collegium Medicum;
  • ustalanie z upoważnienia Rektora szczegółowego zakresu obowiązków nauczycieli akademickich zatrudnionych w Collegium Medicum, z uwzględnieniem uczestnictwa nauczycieli akademickich w sprawowaniu opieki zdrowotnej;
  • przeprowadzanie w Collegium Medicum oceny nauczycieli akademickich na podstawie kryteriów ustalonych przez Rektora;
  • wykonywanie z upoważnienia Rektora ustawowych i statutowych obowiązków podmiotu tworzącego wobec uniwersyteckich podmiotów leczniczych w zakresie niezastrzeżonym do kompetencji Senatu oraz z zastrzeżeniem § 208 ust. 1 statutu;
  • reprezentowanie Uniwersytetu z upoważnienia Rektora w zakresie działalności Collegium Medicum w kontaktach z organami administracji państwowej, samorządowej i innymi organami, a w szczególności organami samorządów zawodów medycznych, organizacjami społecznymi i charytatywnymi;
  • wykonywanie wszelkich innych zadań wskazanych w uchwałach Senatu oraz Rady Uczelni, a także aktach wewnątrzuczelnianych wydawanych przez Rektora.

Prorektor ds. współpracy międzynarodowej

prof. dr hab. Dorota Malec

Odpowiada za sprawy międzynarodowe, w tym:

  • współpraca międzynarodowa z uczelniami zagranicznymi i zagranicznymi jednostkami naukowymi lub naukowo-badawczymi;
  • utrzymywanie i rozszerzanie współpracy międzynarodowej UJ w zakresie badań naukowych, w tym aktywizowanie działalności Uczelni w ramach Europejskiej Przestrzeni Badawczej;
  • współpraca z zagranicznymi uczelniami oraz instytucjami naukowymi w zakresie dydaktyki i edukacji;
  • koordynacja prac związanych z przynależnością UJ do międzynarodowych sieci;
  • koordynacja wymiany międzynarodowej pracowników Uczelni w zakresie związanym z pracami naukowo-badawczymi;
  • koordynacja działań w ramach projektu profesur zagranicznych „Visiting Professors”;
  • podejmowanie działań na forum krajowym i międzynarodowym w celu utrwalania i podnoszenia marki Uniwersytetu Jagiellońskiego jako instytucji naukowej.

Prorektor ds. dydaktyki

prof. dr hab. Armen Edigarian

Do jego kompetencji należą sprawy studiów, studentów, doktorantów i absolwentów, a w szczególności sprawy dotyczące:

  • rekrutacji na studia, studia podyplomowe i do szkół doktorskich;

  • toku studiów (w zakresie wszystkich form i stopni) i dokumentacji związanej z ich przebiegiem;

  • działalności szkół doktorskich, z wyłączeniem Szkoły Doktorskiej Nauk Medycznych i Nauk o Zdrowiu;

  • toku studiów trzeciego stopnia i dokumentacji związanej z ich przebiegiem;

  • toku studiów podyplomowych i dokumentacji związanej z ich przebiegiem;

  • innych niewymienionych powyżej form kształcenia prowadzonych w Uczelni;

  • programów studiów i programów kształcenia;

  • spraw bytowych studentów i doktorantów, w szczególności:

    • dysponowania środkami funduszu stypendialnego,
    • dokonywania podziału środków przeznaczonych na poszczególne świadczenia dla studentów i doktorantów;
  • ubezpieczeń zdrowotnych studentów i doktorantów powyżej 26. roku życia;

  • współdziałania i nadzoru nad samorządem studenckim, samorządem doktorantów, organizacjami studenckimi, w tym kołami naukowymi i stowarzyszeniami studenckimi działającymi w UJ;

  • akredytacji i jakości kształcenia;

  • studentów i doktorantów z niepełnosprawnościami;

  • wymiany międzynarodowej studentów i kształcenia studentów zagranicznych;

  • internacjonalizacji studiów;

  • współpracy z krajowymi uczelniami oraz instytucjami naukowymi w zakresie dydaktyki i edukacji;

  • koordynacji międzynarodowych programów edukacyjnych;

  • pobierania opłat i udzielania zwolnień z opłat za świadczone usługi edukacyjne na studiach pierwszego, drugiego, trzeciego stopnia, jednolitych studiach magisterskich oraz studiach podyplomowych;

  • działalności funduszy stypendialnych UJ;

  • informatyzacji Uczelni, a w szczególności wdrażania, utrzymania i rozwoju zintegrowanego oprogramowania wspomagającego zarządzanie Uczelnią i obsługę studiów.

Prorektor ds. rozwoju

prof. dr hab. Jarosław Górniak

Zajmuje się szerokopojętym rozwojem uczelni, a w szczególności odpowiada za:

  • opracowanie strategii rozwoju UJ w latach 2020–2030 i monitorowanie procesu jej realizacji;
  • współpraca z regionem (województwo małopolskie), w tym w szczególności w ramach Funduszy Strukturalnych UE;
  • koordynowanie pozyskiwania środków finansowych, w tym europejskich sektorowych oraz będących w dyspozycji regionu;
  • opracowanie koncepcji prac inwestycyjnych planowanych do dalszej realizacji;
  • nadzór nad inwestycjami, remontami oraz pracami konserwacyjno-restauracyjnymi;
  • współpraca z Krakowskim Parkiem Technologicznym sp. z o.o.;
  • współpraca z przemysłem;
  • monitorowanie wdrożenia systemu kontroli zarządczej i zarządzania ryzykiem;
  • rozwijanie współpracy z absolwentami Uczelni.

Prorektor ds. polityki kadrowej i finansowej

prof. dr hab. Piotr Jedynak

Odpowiada za sprawy związane z finansami i polityką kadrową, a w szczególności za:

  • wypracowanie i realizacja kierunków polityki kadrowej (etaty, awanse, konkursy, oceny okresowe nauczycieli akademickich i pracowników niebędących nauczycielami akademickimi);
  • wypracowanie i prowadzenie polityki płacowej (płace, premie, nagrody oraz system stypendialny dla nauczycieli akademickich i pracowników niebędących nauczycielami akademickimi);
  • wdrażanie strategii Logo HR Excellence in Research w Uniwersytecie Jagiellońskim;
  • rozwijanie przyjętej polityki w zakresie opieki socjalnej nad pracownikami, emerytami i rencistami;
  • dokonywanie wszelkich czynności z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych z upoważnienia Rektora, zgodnie z art. 31 Kodeksu pracy, w stosunku do nauczycieli akademickich, z wyłączeniem nauczycieli akademickich Collegium Medicum oraz zatrudnionych do realizacji projektów lub programów finansowanych ze źródeł zewnętrznych;
  • nadzorowanie realizacji planu rzeczowo-finansowego, budżetu, prowadzenie gospodarki finansowej w zakresie określonym przez Rektora, opracowanie algorytmu podziału środków finansowych we współpracy z Kwestorem UJ;
  • monitorowanie działalności oraz wykonywanie uprawnień wspólnika w spółkach, w których uczestniczy Uczelnia (z udziałem kapitału UJ);
  • współpraca z podmiotami trzecimi zarządzającymi domami studenckimi UJ;
  • współpraca ze związkami zawodowymi działającymi w Uczelni.

Prorektor ds. badań naukowych

prof. dr hab. Piotr Kuśtrowski

Odpowiada za prowadzenia badań naukowych, a w szczególności za:

  • koordynowanie prac związanych z rozwojem i ewaluacją dziedzin i dyscyplin naukowych;
  • realizacja przyjętych i inicjowanie nowych kierunków działalności naukowej i badawczej Uczelni;
  • koordynowanie uczestnictwa UJ w konsorcjach instytucji naukowych (krajowych i międzynarodowych) oraz w zespołach i przedsięwzięciach nakierowanych na komercjalizację wyników prac badawczych;
  • koordynacja i nadzór nad realizacją projektów badawczych, rozwojowych i edukacyjnych pozyskiwanych przez grupy naukowe Uniwersytetu;
  • koordynacja pozyskiwania, realizacji i rozliczania projektów;
  • dokonywanie wszelkich czynności z zakresu prawa pracy z upoważnienia Rektora, zgodnie z art. 31 Kodeksu pracy, w stosunku do pracowników zatrudnionych do realizacji projektów lub programów finansowanych ze źródeł zewnętrznych, z wyłączeniem pracowników Collegium Medicum;
  • dbanie o efektywne wykorzystanie i stały rozwój aparatury naukowej i zaplecza badawczego Uczelni;
  • opiniowanie obejmowania przez Rektora patronatem znaczących konferencji naukowych organizowanych lub współorganizowanych przez grupy naukowców z Uniwersytetu;
  • opiniowanie przyznawania staży, urlopów naukowych i stypendiów naukowych dla pracowników Uczelni;
  • wdrażanie praktyk zgodnych z normami własności intelektualnej oraz realizacja polityki wolnego dostępu do wyników badań naukowych;
  • nadzór nad wdrażaniem przedsiębiorczości i procedurami komercjalizacji wyników badań w Uniwersytecie Jagiellońskim oraz pracami zlecanymi UJ przez podmioty zewnętrzne;
  • prowadzenie polityki kadrowej i płacowej w zakresie realizacji projektów finansowanych ze źródeł zewnętrznych oraz realizacji usług badawczych i prac rozwojowych;
  • nadzór nad realizacją projektów stypendialnych i badawczych doktorantów oraz działalnością naukową doktorantów.

Kanclerz

mgr Monika Harpula

Kanclerz UJ kieruje administracją Uniwersytetu Jagiellońskiego, z wyłączeniem administracji Collegium Medicum oraz administracji kierowanej bezpośrednio przez Rektora i Kwestora UJ. Do zakresu zadań administracji kierowanej przez kanclerza należą sprawy:

  • organizacji administracji w zakresie określonym regulaminem organizacyjnym;
  • gospodarowania majątkiem Uniwersytetu, w tym zarządzania nieruchomościami;
  • techniczne i transportu;
  • inwestycji i remontów;
  • obiegu informacji i dokumentacji;
  • socjalne;
  • pracownicze pracowników niebędących nauczycielami akademickimi;
  • inne zlecone przez Rektora.

Kwestor

mgr Teresa Kapcia

Kwestor jest głównym księgowym Uniwersytetu i podlega bezpośrednio Rektorowi. Do zadań kwestora należy prowadzenie rachunkowości na Uniwersytecie.

Ostatnia aktualizacja tej strony: 2021-11-08
Zaproponuj zmiany